Diabet tip 2: de ce e importantă ordinea în care mâncăm alimentele

Florina Pop / 11 iun 2019 / 08:22
Dieta vegană
Dieta vegană

Tipul de alimente pe care le mâncăm și ordinea în care le consumăm afectează șansele de a dezvolta în timp diabet de tip 2, susțin trei studii recente.

Diabet, ordine. Cercetări noi sugerează că trecerea la o dietă bazată în cea mai mare parte pe plante, dar care ar putea include și carne și produse lactate, ar putea reduce riscul de diabet de tip 2 cu până la 60%.

O altă descoperire a fost că mâncarea de alimente bogate în cantități mai mari de vitamine B2 si B6 a fost legat de un risc mai mic de diabet de tip 2, în timp ce obținerea de mai mult B12 în dieta pare să fie asociată cu un risc mai mare de diabet de tip 2.

Și, susțin cercetătorii, ordinea în care vă mâncați alimentele pare să conteze: legume înainte de a avea carne sau orez duce la niveluri scăzute de zahăr din sânge, împreună cu schimbări pozitive în hormonii lor de foame, se arată pe medicinenet.com.

Diabet, ordine. Cercetătorii: "jumătate din farfurie ar trebui să fie verde"

Medicul Rekha Kumar, endocrinolog la Centrul Medical Weill Cornell din New York, susține, potrivit sursei citate, că "jumătate din farfurie ar trebui să fie verde, chiar și la micul dejun, când ai putea să ai o omletă de ou cu spanac, de exemplu".

Iar legat de ordinea în care mâncăm alimentele, Kumar a spus că legumele, alimentele bogate în fibre și chiar proteinele necesită mai mult timp pentru a părăsi stomacul, ceea ce încetinește creșterea nivelului zahărului din sânge. Prin urmare, ordinea ar avea implicații asupra controlului greutății și a apetitului.

Diabet, ordine. Ce presupune primul studiu

Primul studiu a inclus mai mult de 2.700 de persoane recrutate la o vârstă medie de 25 de ani: 40% erau de culoare, aproape 60% erau femei, a căror sănătate și dietă au fost monitorizate de peste 30 de ani.

Principalul autor al studiului, Yuni Choi, candidat la doctorat la Universitatea din Minnesota-Twin City din St. Paul, susține că o dietă centrată pe plante este indicată. Prin urmare, sunt recomandate legumele, fructele și boabele integrale, nu și pâinea albă și orezul alb. Choi consideră că acest tip de dietă poate include unele carne slabă și lactate cu conținut scăzut de grăsimi. 

Autorii studiului apreciază că diversele substanțe nutritive găsite în alimentele din plante ajută la prevenirea diabetului.

Diabet, ordine. Ce presupune al doilea studiu

A doua cercetare a analizat datele dietetice de la aproximativ 200.000 de adulți americani de peste 15 ani. Cei care au avut cele mai multe vitamine B2 și B6 au avut o reducere de aproximativ 10% a riscului de diabet zaharat. B2 îl găsim în ouă, carne slabă, legume verzi și produse din cereale fortificate ca pâinea și cerealele. B6 - în pești, carne slabă, fructe (altele decât citrice) și cartofi și alte legume neagresive.

Astfel, consumul total de vitamina B12 – adesea din produse de origine animală - nu a fost asociat cu un risc mai mare de diabet zaharat de tip 2. Șansele au crescut cu 11% atunci când cercetătorii s-au uitat numai la B12 din surse alimentare. Ei nu au descoperit o creștere similară a riscului de diabet zaharat de la B12 în suplimentele de dietă.

Diabet, ordine. Ce presupune al treilea studiu

A treia cercetare a analizat ordinea în care sunt consumate alimentele. Cercetătorii au sesizat că aceasta poate afecta nivelul zahărului din sânge. În cadrul studiului, oamenii de știință au cerut la 16 adulți chinezi, majoritatea bărbați, să mănânce cinci mese experimentale într-o ordine stabilită. Mâncarea conținea legume, carne și orez, iar dimensiunile porțiilor au rămas aceleași.
Cel mai mic vârf al nivelului zahărului din sânge s-a înregistrat când legumele sau carnea au fost consumate mai întâi. Masa cu legume, carne și orez mâncat separat, în această ordine, a dus la o creștere mai mică a zahărului din sânge și la un răspuns favorabil în hormonii de apetit.

Christiani Henry, director al Centrului de Cercetare pentru Nutriție Clinică de la Singapore, Institutul de Științe Clinice, unul dintre autorii celui de-al treilea studiu, a afirmat că modul în care mâncăm alimentele poate avea efecte fiziologice semnificative. Acesta a sesizat că fibrele și alți nutrienți din legume par să încetinească timpul de transport al alimentelor, ceea ce poate, de asemenea, să încetinească creșterea nivelului zahărului din sânge după mâncare.

Henry a mai precizat că sunt necesare mai multe cercetări ca să testeze dacă se înregistrează modificări similare în controlul vârfurilor de zahăr din sânge pentru alimentele consumate în locuri precum Statele Unite.

Articole Recomandate
Comentarii

Politica de confidențialitate | Politica Cookies | Copyright 2019 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
sanatate.n-nxt.26