Relațiile se „cumpără” online?! Dr Bilic: Lovitura de grație! „Ești o marfă de consum, care va fi judecată superficial”

Dana Lascu / 15 ian 2021 / 22:39
Tastatura
Tastatura

Cunoscutul medic nutriționist dr Mihaela Bilic face o recenzie a ce înseamnăacum o relație și cum am ajuns să o obținem, în vremuri moderne, dar pandemice. 

„Până și relațiile se “cumpără” online 

Izolarea socială impusă de pandemie a fost lovitura de grație pentru tot ce înseamnă „Relații”, indiferent că vorbim de iubire, sex, prietenie, căsătorie... Paradoxul este că în secolul XXI ne este greu să comunicăm direct cu cei din jurul nostru, suntem mai timizi, mai lipsiți de inițiativă, mai nepricepuți în a stabili contacte noi. În plus trăim într-o eră a aparențelor și a falsității. Acum, mai mult ca niciodată, ne ascundem în spatele filtrelor și a trucurilor de orice fel, în căutarea unei imagini cat mai aproape de perfecțiune”, scrie dr Mihaela Bilic, pe pagina ei de Facebook. 

Ea crede că e trist că s-a ajuns ca pe rețelele de sociale și prin aplicații să nu mai arătăm cum suntem în realitate, pentru că acolo oricum toată lumea amăgește. Iar alegerea unui partener e ca și cum ai cumpăra ceva prin corespondență. 

„Nimeni nu mai este ceea ce pare și din dorința de a-i uimi/cuceri pe cei din jur, cred că până și noi am uitat cine suntem, ne-am pierdut... Nu e de mirare că singurul loc în care oamenii mai au curaj să interacționeze în căutarea unei relații de orice fel, este internetul, cu toată avalanșa lui de aplicații și rețele de socializare. Trist este că acolo nu ai curajul să fii cine ești, tocmai pentru că toată lumea amăgește pe toată lumea. Alegerea unui partener a ajuns să semene extrem de mult cu vânzarea prin corespondență: ai un catalog cu sute de imagini, o ofertă ce pare nesfârșită, iar ție nu-ți rămâne decât să bifezi ce îți place. Și să-i „arunci la coș” pe cei care nu-ți plac.

Și tu ești o marfă de consum

Aici însă apare pericolul, tragedia... În această abundență artificială nu îți dai seama că până și tu ești o marfă de consum, care va fi judecată superficial și de multe ori refuzată fără motiv???? Independent de câte „like-uri” dai tu, trebuie să aștepți cu înfrigurare să fii plăcut înapoi???? Iar dacă asta nu se întâmplă, ființa noastră suferă în tăcere, o percepe ca pe o respingere. 

În plus, chiar mecanismul de funcționare al acestor platforme face o selecție automată a partenerilor cu care te-ai putea potrivi, astfel încât te trezești încadrat într-o anumită categorie în funcție de vârstă, greutate sau cine știe ce criterii arbitrare se folosesc. Abuzul poate merge mai departe: în anul 2015 site-ul „Beautiful People” a exclus 3.000 de membri pentru simplul motiv că s-au îngrășat - cu alte cuvinte nu mai ai dreptul să faci parte din grupul oamenilor frumoși pentru că, ce să vezi, doar slabii sunt frumoși!

Dacă până acum aproape 40% dintre europenii în vârsta de 18-34 ani utilizau aplicațiile și site-urile de întâlniri online pentru a relaționa, oare ce se va întâmpla ca urmare a pandemiei și a izolării sociale? Dacă 30% dintre utilizatorii de internet consideră partenerii ca fiind un produs de consum, oare vom avea în curând și magazine cu dragoste de vânzare? Nu mai are nimeni timpul, răbdarea și dorința de a descoperii frumusețea interioară a cuiva, imaginea e singura care vinde. Iar în această goană absurdă după o imagine perfectă, fie ea și falsă, am pierdut esența existenței noastre: sentimentele.

Ce va urma e greu și trist de imaginat... și cu atât mai greu de reparat”,  notat dr  Mihaela Bilic, pe pagina sa de Facebook. 

Articole Recomandate
Get it on App Store Get it on Google Play


Citite săptămâna aceasta


Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?
Politica de confidențialitate | Politica Cookies | | Copyright 2021 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy