REZIDENȚIAT 2019, proiectul de lege discutat în procedură de urgență la Camera Deputaților

Dana Lascu / 29 oct 2019 / 13:18

Camera Deputaților are pe ordinea de zi de astăzi trecută o dezbatere în procedură de urgență a proiectului de Lege care va modifica modul în care se organizează rezidențiatul, care a fost aprobat săptămâna trecută de Senat. La această oră este discutat în Comisia de Sănătate, tot în procedură de urgență. Iată ce înseamnă asta: 

Proiect de Lege pentru modificarea şi completarea Ordonanţei Guvernului nr.18/2009 privind organizarea şi finanţarea rezidenţiatului a intrat în Camera Deputaților (CD) în procedură de urgență. Chiar acum este dezbătut, pe repede-înainte, de Comisia de Sănătate a CD, singura de la care, în aceste condiții, e nevoie urgentă de un raport cu eventuale amendamente la forma aprobată de Senat. 

Dacă deputații din această Comisiei vor reușit să cadă de acord asupra amendamentelor propuse, atunci raportul va fi atașat urgent proiectului și în această seara, ar putea intra în dezbaterea plenului Camerei Deputaților. 

Și ar putea fi votat chiar tot astăzi, iar apoi trimis la promulgare către Președintele Klaus Iohannis. Ceea ce ar scurta efectiv punerea sa în aplicare și ar debloca examenul de REZIDENȚIAT 2019.. 

Dacă proiectul ar fi aprobat de Președinte și publicat în Monitorul Oficial cu rapiditate, în câteva zile, adică cel mai probabil săptămâna viitoare, Guvernul, fie acesta guvernul interimar actual ori noul Guvern propus de Ludovic Orban (dacă acesta este votat), ar putea emite Hotărârea de Guvern care să deblocheze efectiv examenul. Iar Ministerul Sănătății ar organiza singur concursul de REZIDENȚIAT 2019. 

Cele mai importante prevederi din acest proiect de Lege sunt cele referitoare la REZIDENȚIAT 2019, dată fiind problema timpului scurt în care acesta trebuie organizat, pe care DC Medical deja le-a explicat.

Este vorba de acordarea abilității Guvernului de a emite Hotărârea de Guvern necesară, de excepția prin care Ministerul Sănătății este delegat anul acesta ca unic organizator al examenului și de majorarea numărului de locuri la Rezidențiat astfel încât să fie egal cu numărul absolvenților.

Ce înseamnă procedura de urgență

Iată ce prevede aprobarea în procedură de urgență a unui proiect de lege la Camera Deputaților: 

SECŢIUNEA a 4-a
Procedura de urgenţă

Art. 115. - (1) La cererea iniţiatorului, la propunerea Biroului permanent sau a unui grup parlamentar, Camera Deputaţilor poate adopta proiecte de legi sau propuneri legislative în procedură de urgenţă.

(2) Cererea iniţiatorului, propunerile Biroului permanent şi ale grupurilor parlamentare se supun aprobării Comitetului liderilor grupurilor parlamentare.

(3) Proiectele de legi referitoare la armonizarea legislaţiei României cu cea a Uniunii Europene şi a Consiliului Europei şi cele privind aprobarea sau respingerea ordonanţelor de urgenţă se supun de drept dezbaterii şi adoptării Camerei Deputaţilor în procedură de urgenţă.

(4) Procedura de urgenţă se aplică şi în cazul în care Camera Deputaţilor a adoptat, ca primă Cameră sesizată, o prevedere din proiectul de lege care intră în competenţa sa decizională, neînsuşită de Senat şi retrimisă pentru o nouă dezbatere, precum şi în cazul în care Senatul, în calitate de Cameră decizională, a adoptat, într-un proiect de lege, o prevedere pentru care competenţa decizională aparţine Camerei Deputaţilor. Decizia Camerei Deputaţilor este definitivă.

Art. 116. - (1) Deputaţii, grupurile parlamentare sau Guvernul pot prezenta amendamente în scris, motivate, care se trimit comisiei sesizate în fond, în termenele stabilite la art. 65 alin. (4) de la aprobarea procedurii de urgenţă. Avizul Consiliului Legislativ se va trimite comisiei sesizate în fond, conform legii pentru procedura de urgenţă.

(2) Termenul de depunere a raportului se stabileşte de Biroul permanent.

Art. 117. - Biroul permanent, după primirea raportului comisiei sesizate în fond, înscrie cu prioritate în proiectul ordinii de zi proiectul de lege, propunerea legislativă sau prevederile la care se face referire în art. 115 alin. (4).

Art. 118. - (1) În faza dezbaterii generale, fiecare grup parlamentar poate interveni o singură dată, iar durata luării de cuvânt a reprezentantului nu poate depăşi 5 minute.

(2) După epuizarea dezbaterilor generale, preşedintele Camerei va solicita preşedintelui comisiei sesizate în fond sau raportorului acesteia, după caz, propuneri cu privire la timpul necesar dezbaterii raportului. Durata propusă se va supune aprobării plenului Camerei şi se va trece la dezbaterea pe articole.

Art. 119. - La discutarea fiecărui articol la care s-au făcut amendamente se aplică procedura de dezbatere prevăzută la art. 107-114. În timpul dezbaterilor nu pot fi făcute amendamente.

Art. 120. - (1) Dezbaterea unui proiect de lege sau a unei propuneri legislative în procedură de urgenţă nu poate depăşi durata de timp aprobată de Cameră, la propunerea preşedintelui acesteia, după consultarea biroului comisiei sesizate în fond.

(2) În situaţia în care timpul de dezbatere aprobat s-a epuizat, dezbaterea se încheie şi preşedintele Camerei supune votului fiecare amendament cuprins în raportul comisiei sesizate în fond şi fiecare articol amendat, fără a mai fi permise intervenţii, după care se va proceda la votarea finală, care poate fi şi într-o şedinţă specială de vot.

Articole Recomandate
Comentarii

Politica de confidențialitate | Politica Cookies | Copyright 2019 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
sanatate.n-nxt.24