10 alimente care scad natural colesterolul

Angela Sabău / 14 apr 2021 / 09:54

Iată o listă cu 10 alimente care ajută la scăderea colesterolului în mod natural.

Pentru menținerea stării de sănătate este indicată evitarea creșterii colesterolului. Acesta poate crește riscul unor boli cardiovasculare grave, precum bolile coronariene, accidentul vascular cerebral, diabetul de tip 2 sau hipertensiunea arterială. Iată o listă de alimente pe care ar trebui să le consumați frecvent pentru menținerea colesterolului în valori normale.  

Broccoli este prima legumă de pe această listă. Conține fibre care vor reduce nivelul colesterolului din corp, prin încetinirea trecerii alimentelor prin tractul digestiv. Broccoli este, de asemenea, ușor de gătit. Doar puneți-l la aburi și condimentați-l, astfel obține o garnitură delicioasă.

Avocado este plin de grăsimi mononesaturate, care pot ajuta la scăderea colesterolului LDL rău și a trigliceridelor, crescând în același timp colesterolul HDL. Poate fi preparat guacamole sau tăiat în salată, ori poate fi adăugat felii într-un sandviș sau pur și simplu întins pe biscuiți cu cereale integrale.

Ciocolată neagră. Deși copiii sunt învățați „să nu mănânce prea multă ciocolată, s-a dovedit că pulberea de cacao reduce nivelul colesterolului LDL din corp și este principalul ingredient al ciocolatei negre. Cu toate acestea, trebuie să verificați eticheta pentru a vă asigura că are un conținut de cel puțin 70% cacao și că nu luați mai mult de 1 uncie pe zi.

Soia are, de asemenea, capacitatea de a reduce colesterolul LDL și trigliceridele fără a scădea colesterolul HDL. Există diferite tipuri de produse din soia, care includ tofu, Nutella, nuci de soia și lapte de soia. În plus, boabele de soia pot ajutala îmbunătățirea metabolismului și protejează inima, dar reduce și efectele menopauzei și favorizează sănătatea oaselor.

Ulei de măsline, la fel ca avocado, este plin de acizi grași mononesaturați, care pot ajuta la scăderea colesterolul. În plus, uleiul de măsline conține, de asemenea, un număr mare de substanțe fenolice, o substanță care poate face ca sângele să fie mai puțin probabil să se coaguleze. Ca urmare, este bun și pentru tensiunea arterială crescută. Încercați să consumați 2-3 linguri în fiecare zi.

Cereale integrale. Micul dejun este adesea considerat cea mai importantă masă a zilei. Dacă doriți să luați un mic dejun mai sănătos, poate încercați niște cereale integrale, care sunt bogate în fibre, ceea ce vă va permite să reduceți nivelul de colesterol. Un alt avantaj cheie este că este foarte ușor de pregătit. Tot ce aveți nevoie este să puneți niște cereale integrale în lapte și veți obține un mic dejun sănătos și delicios.

Nuci. Există multe studii care arată că consumul regulat de nuci poate ajuta la scăderea colesterolului. De asemenea, conțin alți nutrienți care pot proteja inima în alte moduri. Cu toate acestea, nu consumați prea multe nuci în fiecare zi, deoarece studiile arată, de asemenea, că consumul zilnic de aproximativ 60 de grame de nuci produce cel mai mare beneficiu.

Ovăzul este un alt fel de mâncare sănătoasă pentru micul dejun. Făina de ovăz este adesea considerată drept cea mai bună sursă de fibre solubile și poate forma un gel pentru a preveni absorbția colesterolului în fluxul sanguin. Doar o cană și un sfert de fulgi de ovăz gătite vă vor oferi 5 grame de fibre solubile pe zi, ceea ce vă poate ajuta cu adevărat la reducerea colesterolului.

Afinele sălbatice sunt o altă sursă excelentă de fibre. Dacă puteți lua o ceașcă de afine sălbatice congelate, aceasta va oferi în jur de 6 grame de fibre, ceea ce reprezintă aproximativ un sfert din aportul zilnic recomandat. Cercetătorii au arătat că fructele de pădure pot susține și funcția ficatului, ceea ce vă va ajuta să eliminați colesterolul din corp.

Prunele sunt un alt fruct care vă poate ajuta să reduceți colesterolul. Conțin antociani sau antioxidanți, care vă pot ajuta la scăderea tensiunii arterială, precum și colesterolul. În schimb, veți avea un risc mai mic de atac de cord. După cum se arată în cercetare, trei sau mai multe porții de fructe bogate în antocianină în fiecare săptămână vă vor reduce cu 34% riscul de un atac de cord.

 

 

Articole Recomandate

Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?
Politica de confidențialitate | Politica Cookies | | Copyright 2021 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt1
YesMy