9 semințe bune pentru colon. Consumate zilnic, au un efect spectaculos

Cătălina Burghelea / 23 apr 2021 / 17:11

Un colon cu probleme poate duce la constipație, diabet, încetinirea metabolismului, afecțiuni hepatice și renale, probleme de văz și de auz, artrită. De asemenea, și tonusul pielii are de suferit. Din fericire, există câteva alimente care fac minuni pentru colon. 

1. Semințe de chia

Semințele de chia sunt cel mai bine cunoscute ca un super-aliment dintr-un motiv foarte bun. Doar 2 linguri au aproape 10 grame de fibre. Măcinate într-un blender, semințele de chia sunt topping-ul crocant perfect pentru iaurt sau legume. Dacă le înmoi într-un lichid, cum ar fi suc sau lapte de migdale, acestea devin moi și delicioase.

2. Orez salbatic

Surpriză! Orezul sălbatic nu este deloc orez, este de fapt o sămânță. Este mai bogat în proteine ​​decât alte cereale integrale și are mult mai mulți antioxidanți decât orezul alb. De asemenea, oferă folat, magneziu, fosfor, zinc, vitamina B6 și niacină. 

3. Semințe de dovleac

Semințele de dovleac sunt bogate în magneziu, un mineral important care stimulează sănătatea inimii și ajută corpul să producă energie. Mănâncă-le pe tot parcursul anului sub formă de supă sau salată, cu cereale.

4. Semințe de rodie

Semințele de rodie sunt bogate în vitamina C și antioxidanți. O ceașcă plină de semințe de rodie are doar 130 de calorii. 

5. Quinoa

Semințele asemănătoare cerealelor conțin 8 grame de proteină per cană. Se gătesc ca orezul și se pot mânca la micul dejun sau cu paste.  

6. Semințe de in

Dacă nu consumi suficient pește, mănâncă semințe de in. Sunt bogate în acizi grași omega-3, grăsimi sănătoase pentru inima noastră. Când semințele sunt măcinate în făină de in, acestea pot ajuta la scăderea tensiunii arteriale.

7. Semințe de cânepă

Aroma lor ușoară, de nuci, se potrivește bine cu mâncărurile sărate. De asemenea, au o mulțime de proteine: 2 linguri au aproape 7 grame, chiar mai mult decât semințele de in sau chia. Cânepa este, de asemenea, o sursă bună de acizi grași omega-3. 

8. Semințe de floarea soarelui

O lingură de semințe de floarea soarelui are aproximativ jumătate din necesarul zilnic de vitamina E recomandată. De asemenea, sunt bogate în grăsimi sănătoase.

9. Semințe de susan

Semințele de susan au un conținut ridicat de acizi grași care pot reduce colesterolul rău. Semințele întregi sunt bogate în fibre și proteine. 

 

Articole Recomandate

Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?
Politica de confidențialitate | Politica Cookies | | Copyright 2021 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy