5 pași simpli care previn OSTEOPOROZA

Dana Lascu / 27 Martie 2021 / 16:41
Sănătatea oaselor, pe măsură ce înaintăm în vârstă
Sănătatea oaselor, pe măsură ce înaintăm în vârstă

Osteoporoza este o afecțiune gravă, care este adesea trecută cu vederea până când este prea târziu. Boala, caracterizată prin masă osoasă scăzută și deteriorarea structurală a țesutului osos, este foarte frecventă. 

Din fericire, se pot face mai multe lucruri pentru a preveni osteoporoza și pentru a vă întări și îmbunătăți sănătatea oaselor. Iată cinci pași simpli.

Cum se previne osteoporoza

1.Discutați cu medicul de familie despre riscul pe care îl aveți de a suferi osteoporoză și întrebați când puteți face un test de densitate osoasă. Se poate face și Osteodensitometria (DEXA), pentru următoarele:

- Femeile cu vârsta de 65 de ani și peste,

- Femeile aflate în postmenopauză cu vârsta sub 65 de ani, cu factori de risc,

- Bărbați de 70 de ani sau peste,

- Bărbați cu vârsta sub 70 de ani cu factori de risc,

- Adulți cu fractură de fragilitate,

- Adulții cu o afecțiune, boală sau medicamente asociate cu densitate osoasă scăzută sau pierderea osoasă.

2.Trebuie să aveți nivelul optim de Calciu și de vitamina D. Calciul este important pentru consolidarea rezistenței osoase, iar consumul de alimente bogate în calciu este cel mai bun mod de a-l obține. Vitamina D este importantă pentru protejarea oaselor, iar organismul o folosește și la absorbția calciului. Puteți obține vitamina D stând la soare, consumând alimente bogate în vitamina D sau din suplimente. Medicul, de familie poate recomanda analize pentru a vedea nivelul de calciu și vitamina D. 

3. Faceți exerciții regulat cu greutăți și de întindere, pentru întărire musculară. Exercițiile precum dansul, drumețiile, mersul pe bandă sau aerobicul ajută la construirea oaselor și la menținerea lor puternică. Exercițiile de întărire musculară, cum ar fi ridicarea greutăților sau chiar yoga și Pilates, pot ajuta la îmbunătățirea rezistenței, echilibrului și flexibilității oaselor.

4. Mănâncați alimente care sunt bune pentru sănătatea oaselor: produsele lactate, verdeața cu frunze întunecate și sucurile și cerealele fortifiate, sunt surse excelente de calciu. Peștii grași precum somonul, tonul și sardinele sunt o sursă excelentă de vitamina D. Iar cartofii dulci, produsele din roșii și anghinarea sunt o sursă excelentă de magneziu.

5. Nu fumați și nu beți prea mult alcool. Fumatul a fost identificat ca un factor de risc pentru osteoporoză. Unele studii au arătat o relație între consumul de tutun și scăderea densității osoase. De asemenea, ar trebui să vă limitați consumul de alcool la cel mult 2 până la 3 băuturi pe zi, deoarece consumul abundent poate duce la pierderea osoasă.

Articole Recomandate
Get it on App Store Get it on Google Play

Citite săptămâna aceasta


Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?
Politica de confidențialitate | Politica Cookies | | Copyright 2021 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy