Cu ce poate fi înlocuită carnea în dietă: lista alimentelor bogate în proteine

Nicoleta Baciu |
Data actualizării: | Data publicării:
Cu ce poate fi înlocuită carnea în dietă lista alimentelor bogate în proteine - Foto: Freepick
Cu ce poate fi înlocuită carnea în dietă lista alimentelor bogate în proteine - Foto: Freepick

Cu ce poate fi înlocuită carnea, dacă ai ales să respecți o dieta vegetariană află din acest articol.

Din ce în ce mai multe persoane din lumea modernă încep să adere la principiile unei diete vegetariene, dar nu știu cu ce poate fi înlocuită carnea. Din cauza absenței totale a cărnii în dietă, acestea se pot confrunta cu o lipsă de proteine, care, în timp, va duce la probleme grave de sănătate. 

Proteina este o substanță universală: pe de o parte, este un nutrient cu conținut scăzut de calorii, iar pe de altă parte - un material de construcție important pentru organism. Fără ea nici un singur nu poate funcționa pe deplin. De aceea este atât de important să consumăm în mod regulat alimente bogate în proteine, în special pentru vegetarienii care nu mănâncă carne.

Adevărul despre salata de boeuf. Greșeala pe care ai făcut-o când ai pus castraveții: Nu este nicidecum un aperitiv

Cum poate fi înlocuită carnea în dieta vegetarienilor?

Lactate și soia. 100 grame de brânză de vaci cu conținut scăzut de grăsimi conțin 14 grame de proteine. O porție de brânză îți va asigura necesarul zilnic de proteine. Mai mult decât atât, brânza de vaci este digerată pentru o perioadă lungă de timp și poate oferi o senzație de sațietate pentru o lungă perioadă de timp.

Dacă nu ai timp să pregătești mese complicate, amestecă un pachet de brânză de vaci cu fructe de pădure proaspete sau congelate pentru o gustare gustoasă și ușoară. De asemenea, poți consuma brânză din lapte de soia.

Leguminoase (linte, fasole, mazăre). Leguminoasele sunt deosebit de bogate în proteine. De asemenea, nu trebuie să uiți că leguminoasele conțin o cantitate mare de fibre. Deci, 100 de grame de linte acoperă o treime din necesarul zilnic de fibre vegetale a unei persoane.

Nuci și semințe. Nucile, semințele de dovleac și semințele de floarea soarelui sunt extrem de bogate în proteine, fibre și grăsimi sănătoase. Le poți consuma crude sau în orice combinație cu cereale, iaurt sau smoothie-uri.

Nucile (caju și migdale) sunt ideale ca gustare între mesele principale. Atenție însă: conțin foarte multe calorii, așa că nu poți mânca mai mult de o mână pe zi.

Ce se întâmplă când mănânci RĂCITURĂ. De care ar trebui să mănânci: porc, curcan sau vită

Brânză tofu. Tofu este adevărata „vedeta” a bucătăriei vegetariene. Practic, această brânză este cea care servește ca înlocuitor pentru carne. Dar acest produs din soia are câteva alte avantaje care te încurajează să o incluzi în dieta zilnică. Este bogată în proteine ​​și toți cei opt aminoacizi esențiali.

Ouă. Proteinele dietetice de cea mai înaltă calitate se găsesc în ouăle de pui. Elementele sale de bază, aminoacizii, au o compoziție mai favorabilă decât orice alt aliment, cu excepția laptelui matern. Fie că este  fiert sau prăjit, un ou are 12,8 grame de proteine.

Broccoli. Broccoli are întotdeauna un gust bun, fiind o legumă bogată în proteine. Cu un conținut scăzut de grăsimi și calorii, broccoli conține patru grame de proteine ​​la 100 de grame. În plus, conține acid folic, mangan, potasiu, fosfor și vitaminele C și K.

7 motive pentru care să mănânci rahat. Deliciul turcesc, alimentul magnific pentru gât, rinichi, stres și furuncul

Semințe chia. Semințele de chia au fost alimentul de bază al civilizației Maya. Pe lângă aproximativ 18 grame de proteine ​​la 100 de grame de produs, acestea conțin acizi grași omega-3 importanți și antioxidanți.

De asemenea, semințele de chia pot eclipsa laptele ca sursa principala de calciu, deoarece conțin de 5 ori mai mult calciu.

Spanac. Spanacul este o altă legumă care conține multe proteine ​​- 3 grame la 100 de grame. Acest lucru face ca frunzele verzi să fie o alegere ideală pentru vegetarieni și pentru cei care doresc să slăbească.

Spanacul este, de asemenea, bogat în beta-caroten, vitaminele C și E, mangan, magneziu și acid folic, precum și antioxidanți care au efect antiinflamator asupra organismului. Cel mai bine este consumat crud în salate, dar frunzele sale au un gust grozav și în caserole, plăcinte sau pizza.

Adevărul despre slănină. Ce se întâmplă, de fapt, când o mănânci. Detaliul pe care sigur nu-l știai

Spirulina. Considerat cel mai bogat superaliment proteic dintre toate alimentele vegetale, spirulina conține 65% proteine, iar o linguriță poate acoperi 80% din necesarul zilnic de zinc al unui adult. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCMedical și pe Google News

Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCMedical și pagina de Instagram DCMedical Doza de Sănătate și accesează mai mult conținut util pentru sănătatea ta, prevenția și tratarea bolilor, măsuri de prim ajutor și sfaturi utile de la medici și pacienți.


Articole Recomandate
Crossuri externe
Descarcă aplicația DCMedical
Get it on App Store Get it on Google Play
Ultimele știri publicate
Cele mai citite știri
DC Media Group Audience
Patologii

Politica de confidențialitate | Politica Cookies | | Copyright 2024 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel