14 alimente PERFECTE pentru ochi: cum te ferești prin dietă de cataractă, degenerescență maculară sau alte boli oftalmologice

Dana Lascu / 21 iun 2021 / 12:49
Alimente bune pentru ochi. Foto: Pixabay
Alimente bune pentru ochi. Foto: Pixabay

Anumite alimente incluse în dietă pot face minuni pentru ochi. Iată care și de ce: 

Cei mai mulți dintre noi știm că examinările periodice la ochi, ochelarii de soare, ochelarii de protecție atunci când este necesar, iluminarea adecvată (prea puternică și strălucitoare poate fi la fel de dăunătoare ca prea puțină lumină) și poate că o rundă ocazională de picături pentru ochi când îi simțim uscați sunt esențiale pentru menținerea sănătății ochilor. Dar știați că o dietă bogată în beta caroten, acizi grași Omega-3, antioxidanți, luteină, zeaxantină - un carotenoid precum luteina-licopen, quercetina, vitaminele A, C, E și zinc poate ajuta la îmbunătățirea vederii, la prevenirea glaucomului și cataractă și, se pare, chiar ajută la evitarea efectelor și progresiei bolilor, cum ar fi degenerescența maculară? Iată ce alimente să incluzi în dietă ca să ai ochi sănătoși, conform experților de la Johns Hopkins și Tufts University:

1) Avocado: bogat în luteină, element cheie în prevenirea degenerescenței maculare și a cataractei, acest fruct conține vitamine valoroase pentru ochi precum A, B6 și E.

2) Fructe de pădure: Fac minuni pentru scăderea tensiunii arteriale crescute, un factor al degenerescenței maculare.

3) Broccoli: sursă excelentă de luteină, calciu, vitamina C și zeaxantină.

4) Morcovi: sursă uriașă de vitamina A și beta-caroten.

5) Ouă: sursă principală de vitamine A, B12 și D, împreună cu luteină, zeaxantină și zinc.

6) Usturoi: bogat în seleniu, vitamina C și quercetină, este adjuvant în prevenirea cataractei,

7) Kale, spanac, napi, salată romaine: Cunoscute pentru abundența lor de conținutul bogat de vitamina A, luteină și zeaxantină.

8) Ardei gras portocaliu: sursă foarte bună de zeaxantină

9) Somon: sursă foarte bogată de acizi grași Omega-3, acid folic, vitaminele A, D, B6 și B12.

10) Soia: sursă de izoflavone, care au proprietăți antioxidante.

11) Semințe de floarea-soarelui: Conțin seleniu.

12) Ceai (verde, negru sau oolong): ajută prevenirea cataractei. De asemenea, poate ajuta la prevenirea degenerescenței maculare prin blocarea creșterii vaselor de sânge noi în partea din spate a ochiului.

13) Roșii: bogate în vitamina C și licopen.

14) Nucile: bogate în acizi grași Omega-3.

Articole Recomandate
Get it on App Store Get it on Google Play

Citite săptămâna aceasta


Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?
Politica de confidențialitate | Politica Cookies | | Copyright 2021 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy