Coronavirus: cercetătorii sunt aproape de găsirea unui tratament

Angela Sabău |
Coronavirus  FOTO: Pixabay
Coronavirus FOTO: Pixabay

Cercetătorii sunt aproape de găsirea unui tratament pentru coronavirusul Covid-19. O echipă internațională de cercetători lucrează la o tehnică ce folosește un anticorp care dezactivează o proteină a virusului, astfel că nu se mai poate lega de celulele umane.

Oamenii de știință de la Universitatea din Gent și Institutul Flandez pentru Biotehnologie sunt gata să facă următorul pas în dezvoltarea unui potențial tratament promițător pentru coronavirus (Covid-19).

Echipa de la U Gent Center for Medical Biotechnology și VIB lucrează împreună cu cercetătorii internaționali la o tehnică ce folosește un anticorp care dezactivează o proteină pe suprafața virusului, ceea ce face imposibilă legarea de celulele umane.

În colaborare cu alte echipe de la Universitatea din Austin din Texas și Centrul German Primate din Göttingen, echipa a reușit să neutralizeze o variantă de laborator a coronavirusului folosind această tehnică.

Descoperirea nu este un vaccin. Un vaccin tipic ia o parte din agentul infecțios și îl folosește pentru a provoca organismul să producă imunitatea de apărare necesară combaterii acestuia.

Acțiune mi rapidă decât vaccinul

Tratamentul pe care îl examinează echipele nu provoacă niciun răspuns imun, ceea ce are avantajul că este cu acțiune mai rapidă decât un vaccin tipic. De exemplu, ar permite personalului medical să se întoarcă imediat la muncă, fiind protejat împotriva virusului.

În plus, pentru pacienții mai în vârstă sunt adesea vaccinurile sut mai puțin eficiente, iar coronavirusul este deosebit de periculos pentru aceste persoane.

Cercetarea este acum în stadiul de a găsi o modalitate de a neutraliza o variantă de laborator a Covid-19. Următorul pas este să înceapă lucrul la varianta live care este implicată în focarul curent.

„Este important să subliniem că trebuie să avem confirmarea rezultatelor noastre folosind virusul care provoacă infecția în sine”, a spus profesorul Xavier Saelens, un medic virolog la Universitatea Ghent, care conduce echipa belgiană. „În scurt timp vom începe testarea in vitro cu coronavirusul real, într-un laborator special protejat la Institutul Rega din Lovaina.”

Institutul a fost recent selectat de Fundația Bill & Melinda Gates pentru a efectua cercetări asupra a 15.000 de molecule terapeutice, în speranța de a găsi una care poate fi folosită pentru combaterea Covid-19.

Totuși, toți cei implicați subliniază că cercetarea este încă departe de a oferi o terapie utilizabilă. Încă mai sunt de făcut multe testări.

„Mulțumită anilor de cercetare biomedicală asupra virusului SARS, oamenii de știință au putut găsi asemănări cu coronavirus actual relativ rapid. Acest lucru le-a permis să realizeze această primă descoperire importantă. Desigur, este încă nevoie de cercetare și dezvoltare. Încă nu suntem acolo.”

Sursa, aici.