Servirea mesei în faţa televizorului poate avea efecte negative asupra dezvoltării limbajului la copii

DCMedical Team |
Data publicării:
Copii în fața televizorului
Copii în fața televizorului

Televizorul pornit pentru a-l determina pe cel mic să mănânce tot nu este cea mai bună soluție, spun specialiștii. Acest obicei are efecte negative asupra dezvoltării limbajului în cazul copiilor de vârste mici.

Copiii de vârste mici expuşi la televizor pe durata mesei în familie au în medie un limbaj mai slab dezvoltat, arată studiul francez publicat marţi, care invită la reflecţie mai mult pe tema utilizării ecranelor, decât a timpului de expunere. „Constatăm că implicarea părinţilor şi modul în care aceştia utilizează ecranele este foarte importantă, nu trebuie să ne concentrăm exclusiv pe cantitate'', a subliniat Jonathan Bernard, cercetător în cadrul Institutului Naţional de Sănătate şi cercetare medicala (INSERM) şi autor principal al studiului.

Autorii cercetării au monitorizat timp de mai mulţi ani 1.500 de copii, întrebând părinţii dacă cei mici servesc masa cu televizorul pornit, cât de des se întâmplă acest lucru, precum şi care este durata totală petrecută de copii în faţa televizorului, computerului sau jocurilor video.

Cercetătorii au evaluat în paralel dezvoltarea limbajului copiilor participanţi: în cazul copiilor în vârstă de doi ani, părinţii au indicat cuvintele pe care cei mici ştiu să le pronunţe spontan, de pe o listă de 100. Apoi, la trei ani şi la cinci ani jumătate, un psiholog le-a măsurat ''coeficientul intelectual verbal'', parte din testele de IQ care se referă la aptitudinile legate de schimburile verbale (fluiditatea limbajului, înţelegerea, capacitatea de repetare a unor fraze, de a descrie o imagine etc).

Potrivit rezultatelor studiului, nu s-a descoperit o legătură între timpul total de expunere în faţa televizorului şi nivelul limbajului la copii.

În schimb, ''expunerea la televizor în timpul meselor în familie este asociată în mod sistematic cu rezultate mai slabe în ceea ce priveşte dezvoltarea limbajului'' în cazul tuturor vârstelor studiate, potrivit cercetării publicate în Scientific Reports.

Astfel, copiii în vârstă de doi ani care servesc masa cu televizorul pornit ''mereu'' au în medie un scor inferior cu 5,9 puncte (dintr-un total de maximum 100) în comparaţie cu cei pentru care micul ecran nu este ''niciodată'' pornit în timpul meselor. Iar acest lucru, ''independent de perioada petrecută zilnic în faţa ecranelor'' per ansamblu.

Câţiva ani mai târziu, coeficientul intelectual verbal evaluat la vârsta de cinci ani şi jumătate s-a dovedit mai mic cu 3,2 puncte la copiii care au fost expuşi în permanenţă ecranului televizorului în timpul meselor pe când aveau doi ani, în comparaţie cu cei care nu au fost expuşi niciodată.

Studiul pune în evidenţă o corelare statistică şi nu o legătură de cauză-efect între expunerea la ecranul televizorului şi dezvoltarea limbajului, potrivit Agerpres.


Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCMedical și pe Google News

Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCMedical și pagina de Instagram DCMedical Doza de Sănătate și accesează mai mult conținut util pentru sănătatea ta, prevenția și tratarea bolilor, măsuri de prim ajutor și sfaturi utile de la medici și pacienți.


Articole Recomandate
Descarcă aplicația DCMedical
Get it on App Store Get it on Google Play
Ultimele știri publicate
Cele mai citite știri
DC Media Group Audience
Patologii

Politica de confidențialitate | Politica Cookies | | Copyright 2024 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel