5 alimente SUPER-bogate în vitamina B1. Te întineresc vizibil

5 alimente SUPER-bogate în vitamina B1. Te întineresc vizibil, FOTO pexels
5 alimente SUPER-bogate în vitamina B1. Te întineresc vizibil, FOTO pexels

Vitamina B1 este denumită chimic tiamină și a fost prima dintre vitaminele complexului B descoperită.

Tiamina ajută organismul să producă molecule de adenozină trifosfat (ATP) care transportă energia către toate celulele din corp.

Vitamina B1 promovează funcționarea inimii, a mușchilor și a sistemului nervos. De asemenea, stimulează procesul de digestie, secretând acid clorhidric, și asigură creșterea randamentului intelectual.  

Vitamina B1 mai este numită vitamina anti-stres.

Deficitul de vitamina B 1 este foarte rar și implică în principal tulburări care afectează sistemul nervos, inima, mușchii și sistemul digestiv. Depresia , anxietatea, vertijul, lipsa somnului, tulburările sistemului nervos, tulburările alimentare, pierderea în greutate sunt câteva simptome de menționat. Dacă nu este tratată, poate duce la o afecțiune severă numită Beri-beri, care afectează creierul și sistemul nervos.

Vitamina B1 este un puternic antioxidant și protejează astfel organismul de daunele nocive ale radicalilor liberi. De asemenea, întinerește pielea și reduce diferitele semne ale îmbătrânirii, cum ar fi ridurile, liniile fine, petele și cearcănele.

5 alimente SUPER-bogate în vitamina B1

 

1. Mazăre verde

2. Spanac

3. Ciuperci

4. Pâine integrală cu semințe

5. Semințe de floarea soarelui

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCMedical și pe Google News

Articole Recomandate
Crossuri externe
Descarcă aplicația DCMedical
Get it on App Store Get it on Google Play
Ultimele știri publicate
Cele mai citite știri
Patologii

Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?
Politica de confidențialitate | Politica Cookies | | Copyright 2022 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy - smt4.1.0