Frica se TRANSMITE. Frica de război și metode de gestionare

frica FOTO: Pexels @kat smith
frica FOTO: Pexels @kat smith

Frica de război poate fi moștenire de familie. Cum se manifestă și ce tehnici terapeutice există?

Amintirile dureroase

În perioadele de stres puternic „se activează și toate amintirile asociate unor astfel de emoții", a declarat psihoterapeutul Diana Vasile pentru Digi24. 

De ce retrăim traumele?

Se pare că retrăirea amintirilor neplăcute este un mecanism de apărare, care "ne ajută în primă fază să gestionăm ceea ce trăim, însă pe termen lung nu devine o strategie eficientă pentru că începem să ne afundăm în acele trăiri. Ceea ce este important e să știm că s-a mai întâmplat, să știm că și bunicii noștri au supraviețuit, s-au descurcat”, adaugă Diana Vasile.

Ai grijă de tine pentru a putea avea grijă de ceilalți

Grija față de aproapele nostru este un act de compasiune necesar. Cu toate acestea, grija față de propria persoană trebuie să primeze pentru a fi un suport emoțional pentru cei din jurul nostru: „gestionarea emoțională este importantă pentru noi, apoi pentru refugiați, apoi pentru cei aflați în suferință pentru că noi avem nevoie să fim o sursă de liniște pentru ei și pentru noi”, a declarat Diana Vasile la emisiunea "Tinerețe fără bătrânețe".

Frica este normală

Toate emoțiile noastre sunt normale și au rolul de a ne face să ne descurcăm în viață. Gestionarea lor este importantă pentru a nu ne lăsă controlați de emoții: „faptul că ne este frică e firesc, dar asta nu înseamnă că noi suntem în pericol pentru că ne este frică”, a mai spus Diana Vasile.

Frica, moștenire de familie

Frica, în special frica de război se transmite de la o generație la alta. Diana Vasile indică semnele care ne anunță ca am putea avea o frică excesivă, preluată din familie: „dacă avem emoții foarte puternice, dacă ne grăbim imediat să facem lucruri fără să apucăm să gândim prea multe, toate acestea sunt strategii, acțiuni, emoții pe care noi le-am trăit foarte des în experiența noastră, deci în familia noastră, în istoria noastră de viață”.

În acele momente de frică puternică trebuie „să facem distincție între o amintire din interiorul nostru și realitate”, anunță Diana Vasile.

Planurile

În situații critice, sistemul nervos reacționează și încercăm să găsim soluții, să facem planuri. Este important de știut, însă, că acțiunile nu trebuie făcute din frică. Diana Vasile ne dă sfaturi în acest sens: „dacă vrem să facem un plan pentru o situație ipotetică de pericol avem nevoie să realizăm că pericolul este unul prezent și nu unul trecut pentru că planul este eficient la ceea ce este în realitate, nu la ceea ce este în mintea mea”.

Metode terapeutice utile

Psihoterapia este un real ajutor pentru persoanele care suferă de traume și de emoții puternice. Tehnicile folosite în psihoterapie pentru aceste probleme sunt: "metodele cognitiv comportamentale, metodele MDR, metodele somatice, metodele verbale de dialog și metodele de analiză a experiențelor interne și a coșmarurilor", declară psihoterapeutul Diana Vasile.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCMedical și pe Google News

Articole Recomandate
Crossuri externe
Descarcă aplicația DCMedical
Get it on App Store Get it on Google Play
Ultimele știri publicate
Cele mai citite știri
Patologii

Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?
Politica de confidențialitate | Politica Cookies | | Copyright 2022 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt1
YesMy