5 alimente care te ajută să te înalți

5 alimente care te ajută să te înalți, FOTO pexels
5 alimente care te ajută să te înalți, FOTO pexels

Chiar dacă înălțimea depinde în mare măsură de genetică, nutrienții din alimente sunt absolut esențial pentru o creștere și dezvoltare sănătoase. 

Proteinele, de exemplu, joacă un rol-cheie în dezvoltarea sănătoasă, promovând în același timp repararea țesuturilor și a sistemului imunitar. Alți micronutrienți, precum calciu, vitamina D, magneziu și fosfor, sunt implicați în sănătatea oaselor, care este esențială creșterii.

Iată cinci alimente pe care să le consumi pentru a te înălța

1. Fasole

Fasolea este incredibil de hrănitoare și este o sursă bună de proteine. Fasolea are, de asemenea, un conținut ridicat de fier și vitamine din complexul B, care pot ajuta la protejarea împotriva anemiei, o afecțiune caracterizată prin lipsa de celule roșii în corp. În plus, fasolea este bogată în mai mulți nutrienți, cum ar fi fibre, cupru, magneziu, mangan și zinc.

2. Carne de pui (de casă)

Bogată în proteine, carnea de pui este excelentă pentru o dietă sănătoasă. Este bogată în vitamina B12, esențială pentru creșterea și menținerea greutății. De asemenea, conține taurină, un aminoacid care reglează formarea oaselor și creșterea lor.

85 de grame de pui conțin 20 de grame de proteină.

Totodată, carnea de pui este bogată în niacină, seleniu, potasiu, fosfor și vitamina B6.

3. Migdale

Migdalele conțin vitamine și minerale esențiale pentru creșterea în înălțime. Migdalele sunt bogate în grăsimi sănătoase, fibre, mangan și magneziu. Mai mult, migdalele sunt bogate în vitamina E, o vitamină grasă solubilă care acționează ca antioxidant. 

4. Legume verzi

Legumele verzi precum spanacul, salata kale, rucola și varza sunt superalimente atunci când vine vorba de o nutriție sănătoasă.

Legumele verzi oferă o cantitate concentrată de vitamina C, calciu, fier, magneziu și potasiu. Sunt bogate în vitamina K, un nutrient care crește densitatea oaselor (vezi studiu AICI). 

5. Iaurt

Iaurtul este o sursă excelentă de mai mulți nutrienți-cheie, care sunt importanți pentru creștere, inclusiv proteine.

De fapt, doar 200 de grame de iaurt grecesc au aproape 20 de grame de proteine.

Anumite tipuri de iaurt conțin și probiotice, un tip de bacterii benefice care pot ajuta la susținerea sănătății intestinale.

Unele cercetări arată că probioticele pot contribui la creșterea copiilor. 

Iaurtul este, de asemenea, o sursă excelentă de calciu, magneziu, fosfor și potasiu.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCMedical și pe Google News

Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCMedical și pagina de Instagram DCMedical Doza de Sănătate și accesează mai mult conținut util pentru sănătatea ta, prevenția și tratarea bolilor, măsuri de prim ajutor și sfaturi utile de la medici și pacienți.


Articole Recomandate
Crossuri externe
Descarcă aplicația DCMedical
Get it on App Store Get it on Google Play
Ultimele știri publicate
Cele mai citite știri
DC Media Group Audience
Patologii

Politica de confidențialitate | Politica Cookies | | Copyright 2024 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel