15 alimente care conțin mai mult potasiu decât o banană: ce beneficii aduc

Angela Sabău / 24 noi 2021 / 15:44
Cartofi puși la fiert. Foto. Pixabay
Cartofi puși la fiert. Foto. Pixabay

Potasiul este un electrolit esențial pentru sănătate, care se găsește în mai multe alimente. Deși bananele sunt cele mai populare pentru conținutul ridicat de potasiu, există și alte alimente care pot aduce aceleași beneficii. 

Potasiul ajută nervii și mușchii să comunice între ei, transportă alți nutrienți în celule și menține nivelul de sodiu sub control. Deficitul de potasiu poate provoca hipertensiune arterială și îți poate crește riscul de pietre la rinichi, potrivit National Institutes of Health.

Vestea bună este că puteți găsi mai mult decât suficient potasiu în mai multe alimente (pe lângă celebrele banane). În timp ce fiecare banană medie are 422 miligrame (mg) din acest mineral - sau aproximativ 9% din valoarea zilnică recomandată (DV) de 4.700 mg - puteți obține potasiu și din consumul altor fructe și legume, potrivit Prevention. 

Iată 15 alimente care conțin mai mult potasiu decât o banană.

Cartoful dulce

Un cartof dulce mediu copt la cuptor are 542 mg (12% DV) de potasiu. Acești tuberculi sunt, de asemenea, bogați în vitamina A, care are o mulțime de beneficii pentru ochi, vitamina C pentru piele și fibre care umplu intestinul. De asemenea, se întâmplă să fie extrem de gustoși.

Cartof alb

Surpriză, surpriză: Un singur cartof mediu copt are 941 mg (20% DV) de potasiu. Atunci când sunt preparați în mod corect (copți sau fierți în loc de prăjiți), sunt săraci în calorii, grăsimi și sodiu. În plus, cartofii albi oferă o doză mare de vitamina C și magneziu. Lăsați cartofii să se răcească înainte de a-i mânca și veți obține o doză de amidon rezistent prietenos pentru intestine.

Sos de roșii

Sosul de roșii conține  728 mg (15% DV) de potasiu per porție (să presupunem că îl consumăm cu paste). Roșiile sunt, de asemenea, bogate în licopen, un pigment vegetal care luptă împotriva bolilor și care dă anumitor fructe și legume nuanța roșie caracteristică.

Pepene roșu

Savurați două felii de pepene roșu răcoritor și veți obține 641 mg (14% DV) de potasiu. Pepenele roșu este, de asemenea, o sursă excelentă de licopen, precum și de vitaminele A, C și B6. În plus, mai mult de 90 la sută din fruct este apă, așa că vă veți simți sătul după gustare cu foarte puține calorii. 

Spanac congelat

1 ceașcă de spanac congelat conține 540 mg (11% DV) de potasiu. Spanacul este, de asemenea, bogat în magneziu, vitamina A și calciu.

Citește continuarea pe Spectacola și află care sunt celelalte alimente bogate în potasiu.

Articole Recomandate
Get it on App Store Get it on Google Play

Citite săptămâna aceasta


Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?
Politica de confidențialitate | Politica Cookies | | Copyright 2021 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy