Înlocuitorii laptelui matern: 40 de ani de la adoptarea Codului internațional de marketing al produsului

DCMedical Team / 21 mai 2021 / 20:12
Înlocuiprii laptelui matern    Sursa foto: pexels.com
Înlocuiprii laptelui matern Sursa foto: pexels.com

Directorul Executiv al UNICEF, Henrietta Fore și Directorul General al OMS, dr. Tedros Adhanom Ghebreyesus, au transmis o declarație comună cu ocazia aniversării a 40 de ani de la adoptarea Codului internațional de marketing al înlocuitorilor laptelui matern. Documentul a fost adoptat pentru a echilibra tacticile agresive de marketing, care încurajau hrănirea artificală a bebelușilor, în detrimentul alăptării naturale.

Se împlinesc 40 de ani de când a fost adoptat Codul internațional de marketing al înlocuitorilor laptelui matern. Directorul Executiv al UNICEF, Henrietta Fore, și a Directorului General al OMS, dr. Tedros Adhanom Ghebreyesus, au transmis o declarație comun cu ocazia acestui eveniment. 

Potrivit lor, documentul a fost adoptat pentru a echilibra tacticile de marketing agresive care încurajau hrănirea artificială a bebelușilor, în detrimentul alăptării naturale.

În 1981, oficiali din lumea întreagă cu atribuții în domeniul sănătății s-au reunit în cadrul Adunării Mondiale a Sănătății pentru a găsi o soluție la tacticile de marketing agresive ale industriei produselor alimentare dedicate sugarilor și copiilor mici, care promovau hrănirea cu formule de lapte praf în detrimentul alăptării, provocând o creștere dramatică a morbidității și mortalității infantile. Rezultatul a fost Codul internațional de marketing al înlocuitorilor laptelui matern, un cadru de referință creat pentru ca interesele comerciale să nu mai dăuneze ratei de alăptare și să nu mai pericliteze sănătatea și nutriția celor mai tineri locuitori ai lumii.

În ultimele patru decenii, s-a înregistrat o creștere de 50% a prevalenței alăptării exclusive. Prin urmare, se estimează că, la nivel mondial, 900 de milioane de sugari se bucură de beneficiile oferite de alăptarea exclusivă în primele luni de viață, care sunt legate de supraviețuire, creștere și dezvoltare. 

Alăptarea este vitală pentru nutriția, sănătatea și bunăstarea unui copil pe parcursul vieții. Reduce costurile familiilor, ale unităților sanitare și ale guvernelor. Alăptarea protejează copiii împotriva infecțiilor și salvează vieți. Susține legătura emoțională dintre mame și bebeluși, oferind și alte beneficii în sfera sănătății mintale. 

Totuși, marketingul agresiv al înlocuitorilor laptelui matern continuă să descurajeze femeile să alăpteze, punând în pericol atât sănătatea copiilor, cât și pe cea a femeilor.

Aniversarea a 40 de ani de la adoptarea Codului internațional de marketing al înlocuitorilor laptelui matern oferă ocazia de a marca progresele semnificative realizate în direcția protejării și promovării beneficiilor incomparabile ale alăptării, reamintind totodată ceea ce mai trebuie realizat.

Majoritatea țărilor au adoptat legi care transpun cel puțin câteva prevederi ale Codului. Dar, din păcate, doar 25 de țări au implementat măsuri ce reflectă Codul într-o manieră consistentă.

Codul este și acum la fel de relevant ca în urmă cu 40 de ani. În ultimul an, unii comercianți de produse alimentare pentru bebeluși au profitat de pandemia de COVID-19 pentru a-și promova produsele, invocând temerile nefondate privind posibilitatea transmiterii COVID-19 prin alăptare. Recomandările Organizației Mondiale a Sănătățiiși UNICEF sunt clare: mamele suspecte de COVID-19 sau infectate cu COVID-19 ar trebui să continue să alăpteze.

La cea de-a 40-a aniversare a Codului, UNICEF și OMS îndeamnă guvernele, cadrele medicale și industria produselor alimentare pentru bebeluși să aplice și să respecte toate cerințele Codului: 

 - Guvernele trebuie să adopte și să aplice legi care să nu permită intereselor comerciale să submineze alăptarea, hrănirea optimă a sugarilor și copiilor mici și sănătatea copiilor și a femeilor, inclusiv pe perioada sarcinii și a alăptării.

 - Cadrele medicale trebuie să protejeze, să promoveze și să sprijine alăptarea; acestea nu trebuie să accepte sponsorizări din partea companiilor care comercializează produse alimentare dedicate sugarilor și copiilor mici sub forma unor burse, premii, fonduri nerambursabile, întâlniri sau evenimente.

 - Industria produselor alimentare dedicate sugarilor și copiilor mici trebuie să se angajeze public că va respecta în totalitate, la nivel global, Codul internațional de marketing al înlocuitorilor laptelui matern și rezoluțiile relevante adoptate ulterior de către Adunarea Mondială a Sănătății. Împreună, trebuie să privim cea de-a 40-a aniversare ca pe o ocazie de a sărbători progresele realizate pentru promovarea și sprijinirea alăptării și să îndemnăm la protejarea practicii alăptării, care oferă cel mai bun start în viață fiecărui copil”.

Articole Recomandate
Get it on App Store Get it on Google Play

Citite săptămâna aceasta


Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?
Politica de confidențialitate | Politica Cookies | | Copyright 2021 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy